Lubisz uczyć bhp? Po przeczytaniu tego na pewno polubisz! - pierwsza pomoc

szkolenia bhp

Kurs BHP dla pracowników administracyjnych

Każdy pracownik musi posiadać ważne okresowe szkolenie BHP, co wynika bezpośrednio z przepisów prawnych. Zapewnienie pracownikom kursów z bezpieczeństwa i higieny pracy jest obowiązkiem ciążącym na pracodawcy. Rodzaj szkolenia

Lubisz uczyć bhp? Po przeczytaniu tego na pewno polubisz! - pierwsza pomoc szkolenia bhp
BHP musi być odpowiednio dopasowany do rodzaju wykonywanej pracy oraz zajmowanego stanowiska. Jednym z kursów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy jest ten skierowany dla pracowników administracyjnych, czyli innymi słowy dla pracowników biurowych. Okres ważności szkolenia BHP dla pracowników administracyjno-biurowych jest najdłuższy, ponieważ wynosi aż sześć lat. Zagrożenia wynikające z pracy biurowej nie są tak częste, jak na przykład w przypadku pracy na budowie, dlatego też ten typ szkolenia BHP posiada najdłuższy okres ważności. Szkolenie BHP dla pracowników administracyjno-biurowych obejmuje także pracowników placówek służby zdrowia, szkół oraz wszelkich innych instytucji oświatowych. Ten rodzaj szkolenia jest przeznaczony również dla pracowników zatrudnionych przy obsłudze monitorów ekranowych.


Czym zajmuje się Państwowa Inspekcja Pracy

Skrót PIP jest z pewnością znany każdemu przedsiębiorcy oraz pracodawcy, ponieważ oznacza po prostu Państwową Inspekcję Pracy. Państwowa Inspekcja Pracy stoi na straży przestrzegania przepisów Kodeksu pracy oraz obowiązujących zasad związanych z obowiązkami pracodawców i pracowników. Jednymi z przepisów prawnych, które mogą być sprawdzane przy kontroli Państwowej Inspekcji Pracy są przepisy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Każdy pracodawca powinien więc mieć na uwadze to, jak istotne jest przestrzeganie zasad BHP. W przestrzeganiu przepisów oraz zasad związanych z bezpieczeństwem w miejscu pracy pomaga odpowiednia firma działająca w branży BHP, która oferuje outsourcing BHP. Jedną z ważniejszych kwestii związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy, której musi przestrzegać pracodawca, jest posiadanie ważnego okresowego szkolenia BHP przez każdego z pracowników. Jeśli pracodawca nie jest pewien, czy jego firma spełnia wymagane przepisy BHP, to może skorzystać z usługi przeprowadzenia audytu bezpieczeństwa.


Charakteryzuje ją duża wygoda i użyteczność

Outsourcing BHP w pewnym sensie jest pakietem zróżnicowanych usług, z których każda ściśle nawiązuje do tematu zapewniania bezpieczeństwa i higieny w miejscu pracy. To opcja kierowana do wszystkich pracodawców. Charakteryzuje ją duża wygoda i użyteczność, które są cenione przez właścicieli firm na całym świecie, w tym także i w Polsce.

W ramach profesjonalnego outsourcingu pracodawcy i zatrudniane przez nich osoby zyskują pełny dostęp do kompleksowej obsługi związanej z szeroko rozumianym bhp oraz ochroną przeciwpożarową. Usługa ta ma za zadanie zagwarantować odpowiednie warunki pracy, czyli warunki higieniczne oraz w pełni bezpieczne. Ważne dla pracodawców będzie również to, że umożliwia ona minimalizację kosztów. W ramach jednego pakietu zyskuje się bowiem dostęp do szeregu usług, za które nie trzeba oddzielnie płacić. Wśród nich pojawiają się przede wszystkim okresowe i wstępne szkolenia bhp, ale też i wykonywanie audytów stanu bezpieczeństwa oraz przeprowadzanie oceny ryzyka zawodowego.


Kto pracuje w firmie BHP

Firma oferująca szkolenia BHP, a także szeroko rozumianą obsługę z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów. Osoba pracująca w branży bezpieczeństwa i higieny pracy musi posiadać wykształcenie, które umożliwia jej pracę w służbie BHP. Istnieją różne stopnie zawodowe związane z wykonywaniem pracy w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy. Podstawowym warunkiem, żeby zostać zatrudnionym jako inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, jest posiadanie zawodu technika BHP, który otrzymuje się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem BHP jest osoba, która posiada wykształcenie wyższe z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, albo osoba o zawodzie technika BHP wraz z trzyletnim stażem pracy. Każda firma działająca w branży BHP posiada wykwalifikowanych pracowników, którzy posiadają zawód technika BHP lub ukończyli odpowiednie studia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Pracownik służby BHP jest wyposażony w wiedzę z wielu dziedzin związanych z zachowaniem bezpieczeństwa w miejscu pracy.